top of page

Anasayfa > Teknik > Eğitim

                                                   REKTEFİYE SONRASI

                                                            İLK  YAĞLAMA

 

Durum:

Motoru rektefiyesinden sonra ilk çalıştırma sırasında krank ve yataklar ilk harekette metal temasına uğrayarak hasara uğrayabilir. Bu hasar ilk temasta derin bir çizilme oluşturduysa kısa sürede motorda hasar oluşabilir. Yağ pompasında doğru basınç ancak yağ basınç sistemi yağ ile dolu iken ve havasının alınmış olması şartıyla sağlanabilir. Motor sistemde yağı dağıtılmadan çalıştırılırsa, yağın yatak üzerine gelmesi çok uzun sürebilir. Özellikle yüksek yük ve ısı altında çalışan kol yatakları, az yağ gelmesi durumunda çabuk etkilenmektedir. Bu yüzden yataklar ilk çalıştırmadan önce, montaj işleminde ayrıca yağlanmalıdırlar.

 

Çözüm:

İlk çalıştırma sırasında yatakların hasar görmesini engellemek için, yağ sistemine motoru çalıştırmadan önce el ile (manuel) yağ doldurulması önerilir. Bu yağ sisteminde bulunan havanın tahliye edilmesini ve bileşenlerin baştan itibaren emniyetli bir şekilde çalışmasını sağlar. Yataklara ek olarak, hidrolik zincir gergileri, hidrolik eksantrik mili ayarı, hidrolik iticiler ve motor yağı ile yağlanan yakıt besleme pompaları, yakıt enjeksiyon pompaları, vakum pompaları ve turbo gibi motor parçaları da bu uygulamadan yararlanmış olur.

Not:

Bu prosedür genellikle yeni veya yenilenmiş motorların ilk çalıştırılması için birçok tanınmış motor üreticisi tarafından önerilmektedir. Yetkili servislerde uygulanmaktadır.

 

 

Uygulama:

 1. Basınç tankı kullanılarak, motora gönderilecek yağ, yağ sistemi üzerindeki vida bağlantısı yardımıyla motora manuel olarak pompalanır (Şekil 1 ve 2). Uygun yağ basma noktası olarak, üretici tarafından belirtilen yağ kanalı sızdırmazlık tıkaçları ya da yağ müşürünün bağlantı noktasından biri seçilebilir.

                                      

image.jpg1_zpsknbmovle.jpg
ss.png

 2. En uzaktaki yağlama noktasından yağ çıkana kadar, motora yağ pompalanmalıdır. Bu noktalar genellikle külbütör yatakları (Şekil 3) ya da üstteki eksantrik mili yataklarının olduğu noktadır. Motorun çalışmasına izin verilen maksimum yağ basıncı aşılmamalıdır. Basınçlı yağ dolumu esnasında, motor dönme yönünde döndürülmelidir.

s1.png
Fig.1

 3. Dolum sırasında yağ doldurma tankının yağ seviyesinin, minimum seviyenin altına düşmediğinden emin olun. Basınçlı yağ manuel olarak doldurulurken hava emilerek yağ sistemine verilirse, işlemin tamamı tekrarlanmalıdır.

bottom of page