top of page

Anasayfa > Teknik > Eğitim>Teknik Eğitim

 

 

Yağ Pompası ve Motor Yataklarıyla Çalışma Prensipleri

Yağ pompası; motorda yağ akışı sağlayan ve hareketli parçaların yağlanmasını, soğumasını sağlayan en önemli ekipmandır. Yağ pompasının akışı yönünde direnç gösteren tüm geometriler ve kirlilikler, yağ basıncına ve akışına etki eder. Yağın akışı yönünde, daralan ölçüler basıncı arttırırken, genişleyen ölçüler yağ basıncını düşürür. Yağ pompasında meydana gelen arızalarda, akışın ve basıncın değişmesi nedeni ile öncelikle Krank-Yatak ve Eksantrik mili-yatakları çalışması etkilenir ve çok hızlı aşınmalar meydana gelir.Yağ pompalarında meydana gelen en genel arızalar pompa içindeki parçalarda meydana gelen aşınmalardır. Aşağıdaki resimde açılmış bir pompanın dişli resimlerini görmektesiniz. Burada yağı sıkıştırıp, basınçlı yağ akışını sağlayan dişlilerde aşınma kontrolü yapılmalıdır. Aşınma varsa pompa kesinlikle değiştirilmelidir.

 

                                                                          Yağ Pompası Dişli Aşınması

                                                                                                                                     

Yağ pompasında diğer en önemli arızaya sebebiyet verebilecek parçalar ise, yağ pompası süzgeç sistemidir. Eğer motor hasar, arıza yaşamış ise kontrol edilmelidir. Tıkanıklık, sızdırma vb. durumlar var ise yenileme yapılmalıdır. Süzgeç montajı yaparken oring ve sızdırmazlığına, borunun temizliğine dikkat edilmelidir.

            

 

 

 

 

 

 

                                                                        Tıkanık Yağ Pompası Süzgeci

Yağ pompası akışını etkileyen diğer önemli sistem parçası ise yağ filtresidir. Motor ilk devreye alınırken yağ filtresinin yağ ile dolu olması faydalıdır. Yağ filtresi montajında hassas davranılmalı, aşırı zorlama-sıkma işleminden kaçınılmalıdır. Filtre kalitesi çok önemli olup, bypass vanası, yayına dikkat edilmelidir.

eğitim1.jpg
eğitim2.jpg
bottom of page