Sputter Nirvana
Anasayfa > Ürünler > Sputter > Nirvana
Sputter - Nirvana Yataklar :
Sputter - Nirvana serisi yataklar yeni nesil teknolojilere sahip her türlü yükte binek , hafif ticari ve ağır ticari motorların ihtiyaçlarının karşılanması için tasarlanmıştır. Klasik , T-Performans ve T-Max ürünlerinden çok daha üstündür. Özellikle ; geliştirilmiş , yüksek performanslı motorlarda daha fazla yükler ortaya çıkar ve yorulma dayanımı yüksek yataklara ihtiyaç duyulur.
Geleneksel Bimetal ve Trimetal yatakların , yüksek silindir basınçları ve ağır yükler altında yorulma limitleri olup , daha farklı yapıda inşa edilen yataklara ihtiyaç duyulmaktadır. Firmamız , bu ihtiyaçların farkında olmakla birlikte, bu doğrultuda Fiziksel Buhar Biriktirme Yöntemi ile Sputter - Nirvana yataklarını üretmeye başlamıştır. Sputter yönteminde , standart Bimetal yataklarda kullanılan Alüminyum - Kalay alaşımlı malzeme , direk yatak yüzeyine " Atomsal Parçalanma" boyutunda biriktirilir. Bu parçalanma sayesinde , son derece ince tane dağılımlı yapı ortaya çıkar ve yapının sertliği konvansiyonel yatak yüzeylerinden 3 - 4 misli daha sert elde edilir. Sonuç olarak , yapılan bu ince kaplama sayesinde son derece yüksek yük dayanımı olan , Yorulma Dayanımı ve Aşınma Dayanımı çok üstün bir yapı elde edilir. Bu proses sırasında ; vakum altında , %99 saflıkta Nikel ve Alüminyum Kalay esaslı hedeflerden homojen olarak atomik boyutlarda malzemeler kopartılıp, yatak yüzeyinde biriktirme yaptırılarak, yatak yüzeyleri tamamen otomatik olan sistemde kapalı olarak kaplanır.
Bu prosesle elde edilen yataklarımızın , diğer tüm ürünlerimize göre üstünlükleri şöyledir: - Yüksek Silindir basınçlarına karşılık Yüksek Yük Taşıma Kabiliyeti - Üstün Yorulma ve Aşınma Mukavemeti - Üstün Korozyon Dayanımı - Üstün , Sağlamlık , Süreklilik.
Not: Sputter kaplamalı ürünler sadece keplerin daha fazla yük gören yüzünde kullanılmalıdır. Kol yataklarda sadece üstteki kepe, Ana yataklarda ise sadece alt yatak kepine takılır. Orijinal parçasında Sputter yatak tanımı yapılmış motorlarda kullanılması önemlidir. Diğer , orijinalinde sputter yatak olmayan motorlara da uygundur.
Dikkat: Hiç bir yatak yapısı , uygunsuz , eksik veya sonradan bozulan yağlama şartlarında, verimli ömrünü tamamlayamaz. Motorun alttan açılarak yatakların değiştirilmesi uygun bir methot olmayıp ilerleyen süreçte motorda arızalara sebebiyet verir.