Tarihçe
-
Anasayfa>Kurumsal>Tarihçe
1955
Şahin Motor Yatakları Ltd., İstanbul Dolapdere' de döküm kalın yatak imal eden bir atölye olarak işe başladı.
1969
-
Glacier Metal Company (GMC) ile lisans ve trademark anlaşması yaparak Türkiye'de çelik kılıflı ince cidarlı motor yatak üretimine başladı.
-
Çeneli yatak imalatı devreye alındı.
-
İlk hızlı üretim hattı ile deneme üretimine başladı.
-
Chrysler firmasının İngiltere' de yaptığı 50.000 mil testini geçerek, Türkiye' de OEM' lere orjinal parça sağlayan ilk Türk firması oldu.
1983
Üçüncü hızlı üretim hattı eklendi ve artan iç piyasa talepleri de göz önüne alınarak ikinci vardiya üretime geçildi.
1993
İç piyasadaki OEM kuruluşlarından Tofaş ve Renault gibi firmaların taleplerini karşılamak amacıyla son sistem dördüncü bir hızlı üretim hattı kuruldu.
1996
Bilgisayar kontrollü kaplama tesisi Türk mühendislerimiz tarafından devreye alındı ve test çalışmaları başlatıldı.
2002
Kendi mühendislierimizin girişimi ile yeni bir burç üretim hattı projesi ele alındı ve hattın kurulma çalışmaları başlatıldı.
2005
ISO 14001:2004 Çevre Yönetim Sistemi belgesi alındı
2009
Ay yatak ve burç hatlarında kapasite artışlarına gidildi ve verimlilik arttırıldı .
2011
-
Seri üretime başlanacak olan yeni ürünlerin performans çalışmaları, maksimum taşıyabilecekleri yükler, maksimum çalışma sıcaklıklarının incelenebileceği, ayrıca gelen müşteri şikayetlerinin değerlendirilebileceği motor test makinesi devreye sokuldu.
-
Modernize çeneli yatak hattı devreye alındı.
2013
-
Ay yatak üretimi için kalıp tasarımı yapıldı ve 250 tonluk pres devreye alındı.
-
OHSAS 18001:2007 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi belgesi alındı.
-
Kimya laboratuvarı teknoloji iyileştirme çalışmaları kapsamında optik emisyon spektrometresi yatırımı gerçekleşti.
2015
-
Firmamız 60. yılını kutladı.
-
Son teknoloji Miba transfer hattı devreye girdi, bu hatla 135 mm çapa kadar yatak işleme kapasitesine kavuşarak, ağır ticari segmentine giriş için ilk adım atıldı.
-
Ağır ticari motor yataklarını daha verimli üretebilmek için otomatik pres ve sürücü yatırımı yapıldı.
-
Özel yatak markalamalarının yapılabilmesi için lazer markalama makinası tasarlanıp devreye alındı.
-
ISO 10002:2014 Müşteri Şikayetleri Yönetim Sistemi Belgesi alındı.
2017
-
Yeni tip yatak numunelerinin denenmesi için test platformu tasraımı yapıldı ve araç üzerinde yatak ömür testlerine başlandı. 1.5 K9K DCI motora ait yataklar için 110 HP gücündeki test aracımız ile en yüksek tork ile 150.000 km çalışma testi tamamlanmış olup , yataklarımız testi başarı ile tamamlandı.
-
Tasarım çalışmaları tamamlanan otomatik zımpara robotu devreye alındı.
2020
-
Geliştirilmiş Konik Burç Tezgahları Devreye Alındı
1965
Anonim Şirketi olarak statüsü değişti. Fabrikamızın bulunduğu arazi de yine aynı dönemde alındı.
1976
GMC’den ikinci hızlı üretim hattı satın alındı ve kapasite 2.5 milyondan 4.5 milyon adede yükseltildi.
1987
-
Uzel firması ile Traktör grubunda özel 100.000 motorluk Perkins üretim anlaşması yapılarak ihracat pazarlarına açılım yapıldı.
-
İhracat departmanının kurulmasıyla birlikte 42 ülkeye ihracat yapılmaya başlandı.
-
Türk mühendislerinin bilgi emek ve becerileri ile burç üretimi başladı.
1994
Toplam kalite anlayışı benimsendi ve ISO 9002 standardına uygunluk belgesi alındı.
1999
-
QS-9000 belgesi alındı. Bu kapsamda, kalite kontrol amaçlı laboratuvarlar kuruldu ve modernizasyon çalışmaları yapılmaya başlandı.
-
Hızlı ay yatak hattı yeni sistemler uygulanarak devreye girmiş, aynı zamanda eksantrik yatak ve kenetli burç üretimine başlandı.
2004
Dünya otomotiv sektörünün Kalite Yönetim Sistemi olan ISO TS 16949:2002 belgesi alındı. Ayrıca şirket sevk ve idaresi ISO 16949 hedeflerle yönetim kavramına oturtuldu.
2008
Mühendislerimiz tarafından tasarlanan verimliliği yüksek, üretim hattı montaj çalışmaları tamamlanarak devreye alındı.
2010
-
Özel amaçlı yeni motor yatak hattı açıldı, diğer tezgahlarda kapasite artışı sağlandı.
-
Özel amaçlı olarak tasarladığımız yatak delik ve havşa açma makinemiz TÜBİTAK projesi olarak kabul edildi.
-
ISO 9001 ve ISO/TS 16949 sertifikaları yeni revizyonlarına geçildi.
2012
-
İzmir’de bimetal bronz bant hammadde tesisi üretime başladı.
-
Kaplama çeşitliliğini artırmak için ileri teknoloji yeni kaplama hattı devreye alındı.
-
Total Kalite Projesi üzerinde çalışılmaya başlandı.
2014
Yüksek hassasiyetli burç üretimi için puntasız taşlama tezgahı devreye alındı.
2016
-
Kalıphane bölümü modernize edildi ve alınan 4 yeni tezgahla kalıp imalat kapasitesi iki katına çıkarıldı.
-
Kaplama bölümü otomatik yağlama hattı tasarımı bitip devreye alındı.
-
Ar-ge bölümü mühendislikten ayrılarak Ar-Ge Müdürlüğü olarak yapılandırıldı.
-
Ar-Ge laboratuvarı kuruldu
-
Bu kapsamda ileri teknoloji kaplama türleri ve motor yataklarının incelenmesi için metalografi laboratuvarına yeni teknoloji kesme-parlatma cihazı alındı.
-
Çevre dostu yeşil seri ürünler pazara sürüldü.
2018
Yeni PVD(Sputter Yatak) tesisimiz devreye alındı.