Anasayfa > Teknik > Eğitim>Teknik Eğitim
Yağ Soğutucusu ve Yataklarla Çalışma Prensipleri
Motor üzerinde termal dengenin sağlanması amacıyla, sıcak çalışan sistemlerin soğutulması için ilave soğutucular eklenmiştir. Bunlardan en önemlisi çalışan yağın soğutulmasını sağlayan Yağ soğutuculardır. Yapısı hassas olup, motorda aşırı ısınmada ve diğer arızalarda kolayca zarar görebilecek yapıdadır. Bir motor herhangi bir sebeple özellikle aşırı ısı görmüş veya arıza yaşamış ise yağ soğutucu öncelikle kontrol edilmeli ve mutlaka değiştirilmelidir. Aşağıda yağ soğutucusunun yapısı gösterilmiştir. İçlerinde çok fazla kanal ve onları birleştiren lehim bölgeleri vardır. Yağ ve su ayrı kanallar içinden geçerler. Motor arızasında yaşanan aşırı ısı, lehim bölgelerini eritebilir, arıza sırasında kanallar içine metal parçaları dolabilir. Bu parçanın tekrar kullanımında, yağa soğutma suyu karışacağı ve yağın akışının, özelliklerinin bozulacağı bilinmelidir.
Yağ Soğutucusu
Yağ Soğutucusunun yapısı ve kanalları (Büyüterek)
Yağ Kanalları
Su Kanalları
TAVSİYE: Bir motor ilk kez çalıştırılırken en kritik faktör, bir parçanın yanlış takılması değildir. Asıl sorun, yağlama için gereken yağın doğru zamanda gerekli yere ulaşmamasıdır. Motor çalışmaya başlar başlamaz, yağ beslemesi ayarlanmalı ve çalışır durumda olmalıdır. Bu, ilk çalıştırılmadan önce motor yağının manuel olarak basınç ile motora verilmesi ile sağlanır. Yağ pompası, yağ filtresi, yağ soğutucu ve borular gibi basınçlı yağ taşıyan tüm bileşenler önceden yağ ile doldurulur, böylece motor yatakları ve diğer parçalar motor ilk çalıştırıldığında hasar görmez. Bu işlem genellikle her motor montajından sonra yapılmalıdır. Böylelikle motor için en önemli etken yağlamanın ve sistem parçalarının doğru çalıştığından, tıkanıklık olmadığından emin olabilirsiniz.